zondag 13 oktober 2013

Draken

In de zomer van 2012 voegde ik de schattige tuindraakjes toe aan de webshop. Deze werden zo populair dat ik besliste om deze ook dit jaar naar voor te brengen. De collectie werd uitgebreid voor de zomer en in augustus haalde ik nog een extra voorraad in huis. Deze draakjes worden ook vaak voor binnen gekocht omdat ze heel schattig staan in het interieur.
 
 
 
In de lente van 2013 besliste ik om ook enkele fantasiedraken aan mijn stock toe te voegen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik heel veel reactie hierop en breidde ik het aanbod uit.
Vanaf 21/10/2013 zullen er weer nieuwe fantasiedraken in voorraad zijn. Reserveer tijdig bij interesse!

 
Dit zijn de meest populaire draken. Vooral de draken met led-verlichting worden veel gevraagd.
 
Draak 'nachtmerrie'
 
Draak met ei (led-verlichting)
 
 
Draak op geode kristal (led-verlichting)
 
 
Draak wierookhouder
 
 
 
Draak flessenhouder
 
 
 
Nieuw vanaf oktober
 
Draak met kristalschild
in rood, paars, blauw en groen, verschillende modellen
 
 
 
Vuurdraak asbak
 
 
 
Bekijk alle draken via de website
 
 
Er zijn veel verschillen tussen de Europese en de Oosterse draak. Deze laatste is afgeleid van de Chinese draak en wordt gezien als geluksbrenger.
De draak wordt op verschillende manieren voorgesteld: met het lichaam van een slang of een krokodil, met klauwen en vleermuisvleugels (vlerken). Vaak zie je hem met de kop van een arend, een leeuw of een valk.
 
Draken worden, naast de serpenten, ook wel eens in verband gebracht met de visachtigen door hun lange staart en schubben.
 
De vuurspuwende draak komt voort uit het feit dat men een vallende ster ook wel eens een draak noemde. Het spoor van de vallende ster deed denken aan de vurige adem van een draak.
 
In iedere cultuur heeft de draak een aparte betekenis. In Europa wordt de draak kwaadaardig afgebeeld, terwijl hij in andere landen geluk en bescherming brengt.
 
Oosterse draak in sneeuwkwarts
 
 
 
Meer info:



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten